Loke- skadad.

Hade tänkt att rida en mysig tur på Loke nu när vi kom hem från Stockholm o så, men så blev det visst inte.
När jag tog in honom märkte jag redan han han markerade lite, var stel osv..
Tänkte först att det var för all lera, men sen såg jag att han verkligen haltade, och hade/ har ont stackarn.
Tog ut honom ur hagen och gick på gruset med honom, för att se hur han reagerade i höger sväng (han är halt på höger fram), då haltade han jättemycket, ush, såg hur ont han hade :( .
Tog in honom i stallet och mös en stund, sen släppte jag in honom i boxen tills pappa kom för att kolla vad som var fel.
När han kom, sa han direkt att det måste vara en hovböld, men han kollade ju säkert, och "gröpte ur" hoven, det kom inte så mycket var, mest blod, men det var förhoppningsvis en hovböld, så nu är hoven omlagd, och det blir boxvila några dagar för Loke nu, så hoppas vi på att det blir bättre nu!
Detta var föresten första gången han är skadad i hela sitt liv, på 7 år har han inte haft en skada!
.
.
Sen red jag även ut på Sigge, en mysig barbacka runda, härligt!
När jag tog in honom bråkade vi väldigt mycket, han "anföll" mej ett antal gånger (han har väldigt kort stubin, o då menar jag VÄLDIGT!, han kan vara hur gullig som helst först o sen bara vända baken till.)
Pappa fick hjälpa mej med honom lite, och då var han en ängel verkligen, vågade knappt röra sej, bara se söt ut, dessa hästar..
Men, när vi väl kom iväg, var han hur duktig som helst, jättemysig runda blev det.
Han var duktig i stallet sen med, stog stilla och ville mysa.

Postat av: Frida

Stackars Loke! =( Hoppas det "bara" var en hovböld o att han blir bra snart!

Kram

2011-11-29 @ 08:09:43
URL: http://mosterfridasblogg.blogspot.com

Lämna en kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0