Träning med Loke- 8 november

Tränade Loke med repgrimma i hagen idag, det gick så himla bra!
Han lyssnade kanon o va jätteduktig.
Började göra det jag ville "övertydligt", så han skulle förstå det jag ville.
Sen när han fattat gav jag ett litet kommando för det, o han fattade.
Tränade på att han skulle gå bakom mej, o stanna när jag stannade, backa när jag ruskade lite lätt på grimskaftet, och att flytta bakdelen, allt gick jättebra!
Sen släppte jag honom löst, det var precis likadant, precis som i grimma, superduktig! :')
Han följde mej jättegulligt som en liten (stor) hund!
Sen hoppa jag även upp löst, supersöt va han, när Moa (min kompis) sprang före, sprang han efter o busade lite.
Hon skulle fotat, men batteriet tog slut..
Blev mest bilder på Moa och Loke som jag tog lite snabbt innan det tog slut, men det blev lite bilder med min iphone också!
Jättenöjd med dagens träning! ♥
Bilder kommer imon, ska sova nu, o hinner inte ladda upp dom.

Postat av: julia

hej!

Har du någonsin fått en period där du inte vill rida och blivit rädd?

För det har jag & jag vet inte riktigt vad man ska göra för att komma igång igen ...

2011-11-09 @ 07:40:09
Postat av: Frida

Vad kul att det gick så bra med Loke! =) Han är nog mkt lättare än Sigge, eftersom han inte vill bestämma på samma sätt.



Tips till Julia (som skrev föregående kommentar) Börja med att bara umgås med hästar. Man behöver ju inte alltid rida. Det finns massor av annat att göra. Gå promenader, ledövningar, tömköra, bara mysa mm.



Kram

2011-11-09 @ 11:21:59
URL: http://mosterfridasblogg.blogspot.com

Lämna en kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0